Culian

Viaţa văzută prin lentile roz :)

Teoretic a 4-a, Practic prima …


Pentru o parte a studenţimii, în care mă aflu şi eu, astăzi a fost practic prima zi de facultate deşi se presupune că anul universitar a început pe 1 octombrie. Păi şi atunci de ce astăzi a fost prima zi !?? Păi pe 1 au fost fel şi fel de festivităţi legate de deschiderea anului universitar iar pe 2 (vineri) nu am avut cursuri pentru că vinerea a fost rezervată, în fiecare săptămână, pentru activităţi de cercetare. Luni, pe 5 octombrie, a fost grevă şi uite aşa, marţi, după agonia vacanţei am revenit pe baricadele educării şi perfecţionării omeneşti. Orarul respectă o ordine haotică, dacă pot spune aşa, în sensul că deşi s-a reuşit într-o mare măsură armonizarea celor trei factori principali reprezentaţi de profesori, săli de curs şi studenţi, tot au rămas lacune şi nemulţumiri din partea studenţilor şi profesorilor deoarece sălile de curs nu au avut nici măcar un cuvânt de spus în această priviţă.
Procesul de stabilire al orarului este unul complex, violent(în contextul ) şi tare anevois comparabil cu dezbaterile din parlament dar de o intensitate mult mai mare. El se desfăşoară după cum urmează:
– se adună toţi profesorii într-o sală de curs/amfiteatru
– un calendar este adus în prim-plan şi dezbaterile sunt oficial deschise
– cu fiecare nouă propunere dintr-o parte, nemulţumirile cresc în cealaltă
– atmosfera se transformă într-una tensinonată (>380 V)
– nivelul decibelic îl depăşeşte pe cel dintr-o uzină
– dezbaterile pot dura ore întregi dacă nu zile
– consensul este atins prin compromisuri din unele părţi şi înţelegeri generate de oboseală

Nemulţumirile profesorilor sunt rezolvate, în ordine descrescătoate, în funcţie de treapta academică pe care se situează fiecare şi în funcţie de respectul şi influenţa pe care şi le impun asupra celorlalţi. Şi mai sunt şi alte criterii care intră în joc: Profesorii care deţin şi funcţii în organigrama universităţii au prioritate faţă de ceilalţi deoarece mai au şi alte îndatoriri pe care trebuie să le onoreze cum ar fi şedinţele de senat, de catedră, etc.

Nemulţumirile noastre s-au redus în fapt la una şi anume că oamenii noştrii de la Facultate, printr-o directivă primită de la Minister, ne obligă să luăm zilnic (în intervalul 12-14 sau 14-16) o pauză de masă 2 ore, care nu foloseşte nimănui şi care, în fapt, ne prelungeşte inutil programul. Pauzele de 10 minute ce separă fiecare oră sunt mai mult decât suficiente pentru o umplere corespunzătoare a intestinului cu covrigi sau alte delicatese asemănătoare. Cum noi nu avem o cantină la universitate, mi se pare şi mai absurdă ideea unei pauze de masă. Să nu mai spun că majoritatea studenţilor, inclusiv eu, fac naveta şi aceste 2 ore sunt un timp mort în care nu au ce face şi tot aceste 2 ore libere sunt responsabile pentru decalarea orei la care terminăm cursurile.

Dar asta e, nu mai trebuie să mă plâng deoarece, cum spunea un coleg de-al meu, „Facultatea-i facultativă, nu te obligă nimeni s-o faci. O faci dacă vrei şi dacă vrei s-o faci trebuie să te supui regulilor”, îmi cer scuze dacă am fost redundant în citat dar l-am reprodus mot-a-mot.

Până la urmă mă bucur că a început şcoala🙂 !

06/10/2009 - Posted by | Uncategorized

Niciun comentariu până acum.

Lasă un răspuns

