Culian

Viaţa văzută prin lentile roz :)

Mesaj pentru inculţi !?? WTB


În plimbarea mea internautică am trecut şi prin faţa blogulu lui Balauru şi am observat un titlu care mi-a atras atenţia Un mesaj pentru “inculti”🙂 dar la care, din graba instituită de curiozitate, nu am băgat de seamă în primă fază ghilimelele şi caracterele zâmbăreţe🙂. Dau play şi nu trec 5 secunde că un „A-si”, aflat într-o poziţie neregulamentară în propoziţie, îmi loveşte retina provocându-mi nişte zgârieturi superficiale care însă încep a dobândi profunzime odată cu trecerea timpului şi succesiunea cadrelor din clipul următor:

Înfruntând durerea şi cu eforturi vitejeşti mă străduiesc să rezist până la capăt sub tirul greşelilor.
Eu ştiam de multă vreme că sunt incult dar mă aşteptam şi aştept în continuare să-mi spună asta cineva mai cult ca mine. Păi nu !?? Sărmana/ul asta/ăsta încearcă să ne explice nouă cam ce înseamnă Emo, Goth şi Rock, precum şi diferenţele dintre cele trei culturi, fapt lăudabil şi apreciat dacă nu ar fi fost insulta de a supune Limba Română la perversiuni de ordin gramatical:
„A-si” în contextul dat se scrie simplu „aş”.
„dicutanduse” – aici a mai mâncat şi din litere, corect era „discutându-se”
„nam” se scrie „n-am”
„TAMPENI” – „tâmpenii”
„Prima incultura” !?? poate a vrut să spună „prima dovadă de incultură” că nu are cum să aiba cineva mai multe inculturi pentru că e o apreciere calitativă şi nu cantitativă.
„Tuate” – toate
„aceii” – acei

Greşelile continuă staţi liniştiţi dar deja am obosit să le mai corectez. Nu mai vorbesc de diacritice! Mai greşesc şi eu şi a greşi e omeneşte, ai dreptul să mai greşeşti dar băiatul/fata asta abuzează de acest drept. Şi închei cu un citat din clip:„Ei bine…Sincer in viata mea nam vazut atatea TAMPENI la un loc… Nu pot sa cred si nu vreau sa cred ca oamenii pot fi atat de inculti…”
Vă recomand să vizitaţi pagina ACESTA, care conţine cele mai frecvente greşeli întâlnite în limba română, şi să vă folosiţi de Google şi de DEX, dar nu cum le foloseşte Băsescu sau Vanghelie, de câte ori aveţi o neclaritate. E ruşinos să faci greşeli gramaticale când ai în faţă un calculator conectat la internet.

PS: Îmi vin în minte cuvintele maestrului Mitică Popescu, cu care îşi încheia el emisiunile : „Să fiţi deştepţi şi fără frică! Eu vă salut … Mitică”
PS2:Dacă cineva observă vreodată greşeli în scrierile mele, îl rog din toată inima să-mi dea 2 palme şi să-mi scoată ochii de fiecare dată astfel încât să pot îndrepta greşeala/greşelile. Mai bine mustrat decât lăsat să insişti în neştiinţă.

07/10/2009 - Posted by | Uncategorized

12 comentarii »

  1. Deci ca sa intelegem, acest om a transmis bine mesajul si poate ca acela este felul lui de a transmite mesajul si de a scrie, poate ca el vrea sa fie diferit, acum nu trebuie sa ne luam de el de parca noi am fi mai buni , nu cred ca in viata ta nu ai mancat litere sau nu ai scris cuvintele diferit.
    Nu am nimic cu el, e bine ca a facut un astfel de filmulet, pentru ca multi nu stiau diferenta.

    Comentariu de skykery | 09/10/2009 | Răspunde

  2. Normal că şi eu am mai greşesc şi în vorbire dar mai ales în scris, greşeala e normală dar în anumite limite şi după cum ai văzut el/ea a cam întrecut orice limită de toleranţă. Îţi dau dreptate când spui că a ştiu să transmită un mesaj chiar dacă „ambalajul” a fost unul şifonat rău şi cu urme de ipocrizie.

    Comentariu de Culian | 10/10/2009 | Răspunde

  3. Salut!
    Te intereseaza un schimb de link? Eu te am adaugat deja aici: http://licuriciulorb.blogspot.com/
    Poti sa ma adaugi ca Licuriciul Orb!
    Bafta in toate

    Comentariu de Licuriciu | 11/10/2009 | Răspunde

  4. HABAR N-AVEAM CA NEGRU SI ALB SUNT CULORI.PROFESORI „INCULTI” AM AVUT EU IN SCOALA DE M-AU INVATAT CA ALB SI NEGRU SUNT NON-CULORI…
    😀

    Comentariu de MARIA | 12/10/2009 | Răspunde

  5. Lumea mai greseste si din cauza ca nu prea citeste carti si poceste cuvintele .

    Comentariu de LAvy | 12/10/2009 | Răspunde

  6. Vai dar ce afectat/a este stimabilul/a de confuziile facute intre genurile astea.Si ce profund.M-ai bine s-ar apuca sa rasfoiasca vreun manual de romana,specializarea gramatica,si apoi sa se orienteze spre lucrurile astea.Lipsa educatiei plus nepasare plus lene nu fac treaba buna.Trist

    Comentariu de Andreea | 12/10/2009 | Răspunde

  7. Adugarea de i-uri unde nu e cazul si elidarea altora acolo unde chiar e nevoie e problema veche si tot mai des intalnita in scrierile romanilor.Ba chiar parca a devenit o obisnuinta. Curand probabil se va propune chiar acceptarea acestor erori ca si forme corecte, asa cum s-a intamplat cu „nici o „-„nicio”.
    Eu vad zilnic studenti si uneori chiar profesori universitari care arunca cate o replica de tipul:”eu daca as fii in locul tau as mai citi o carte.” Iar eu daca as FI in locul lor as incerca sa vad barna din ochiul propriu inainte de a vedea paiul din ochii altora.

    Comentariu de Semafor | 14/10/2009 | Răspunde

  8. iauuu…am facut o cacofonie. asadar rectific: „profesori care lanseaza cate o replica”

    Comentariu de Semafor | 14/10/2009 | Răspunde

  9. Te-am adăugat la blogroll! Aştept ca şi tu să faci acelaşi lucru.

    Nume: Blogul lui Andrei
    URL: http://andreim.info

    Numai bine!

    Comentariu de Andrei M. | 15/10/2009 | Răspunde

  10. Nu am vazut eu bine sau a scris „Emo Kind” ????

    Comentariu de killroy | 19/10/2009 | Răspunde

  11. chiar mă amuză uneori ăştia care se cred culţi şi de fapt sunt proşti de bubuie🙂

    Comentariu de celmaibun | 20/10/2009 | Răspunde

  12. Foarte interesant filmuletul. Chiar mi-a placut. Dar este acolo o mica greseala. In privinta Rock-ului, nu este aderavar ca provine din Rock’n Roll. Sunt 2 stiluri total diferite si nu au nici o legatura. Cand spunem Rock’n Roll ne referim la perioada anilor 30-70 poate si putin anii 80 dar foarte putin. Iar ca mari reprezentati ii avem pe Elvis, Chuck Berry, Jerry Lee Lewis, Bill Haley si BEATLES. Asta inseamna Rock’n Roll. Un stil de muzica foarte frumos, vesel si ritmat pe care eu il apreciez si il ascult cu placere. Dar acest stil a murit odata cu regele lui – Elvis. Dar de aici si pana la a spune ca Rock se inspira din Rock’n Roll este o mare idiotenie. I-as sugera tipului care a creat acel filmulet sa mai citeasca istoria muzicii.

    Comentariu de Mihale Mihai | 21/10/2009 | Răspunde


Lasă un răspuns

